Zlecenia dla copywriterów - gdzie ich szukać?


copywriter praca


To pytanie, które zadaje sobie każdy, nie tylko początkujący copywrtier. Zacząć, jak wiadomo, jest najtrudniej, ale wraz ze stażem pracy i rozwojem odkryć można wiele godnych polecenia miejsc, dzięki którym zdobywanie zleceń jest o wiele łatwiejsze. 

Jak już pewnie czytaliście, jestem copywriterem z przypadku. Wraz z doświadczeniem nauczyłam się jednak gdzie i jak najlepiej zdobywać copywriterskie zlecenia. Jeśli tak jak ja, prowadzisz własną firmę, zdobywanie nowych klientów będzie codziennością. Będąc freelancerem bez działalności, możesz w prosty sposób zdobyć nowe zlecenia, jednocześnie pracując na stałe np. w agencji reklamowej. 


No dobra, to gdzie szukać zleceń?


  • Portale ogłoszeniowe



Standard i banał, ale wierzcie mi, można tam znaleźć fajne oferty dla copywriterów. Nie tylko praca zdalna, bo i ogłoszenia z agencji marketingowych się zdarzają. Jedna uwaga - pamiętajcie o bezpieczeństwie, zwłaszcza przy zawieraniu umów. Tutaj trzeba być naprawdę czujnym.

W grę wchodzą także inne, znane portale ogłoszeniowe, w których ofert dla copywriterów najlepiej szukać pod frazą "praca zdalna" lub "pisanie tekstów".

  • Serwisy dla copywriterów i nie tylko









Można by tak wymieniać długo, bo tego typu portali jest sporo. Zakładając konto macie dostęp do najczęściej pojedynczych zleceń, o które ubiega się wiele użytkowników. Zleceniodawca wybiera najlepszego, z którym będzie współpracować.

  • Social media

Ten sposób zdobywania zleceń odkryłam niedawno i bardzo żałuję, że dopiero teraz! Grupy Facebookowe, bo jej mam tutaj głownie na myśli, to jedna wielka skarbnica zleceń dla copywriterów. Zlecenia pojawiają się niemalże codziennie, z bardzo różnych dziedzin. Chętnych, jak wszędzie, bardzo dużo, ale kto nie próbuje, ten nie ma. O konkretnych grupach facebookowych dla copywriterów i freelancerów będzie jeszcze wpis, dlatego bądźcie czujni.

  • Na własną rękę

Choć wymieniany na ostatnim miejscu, bardzo skuteczny sposób. Na czym polega? Tworzysz wiadomość z ofertą, załączasz swoje portfolio lub próbkę tekstów i rozsyłasz do agencji copywriterskich czy firm zajmujących się pozycjonowaniem, tworzeniem treści i marketingiem. Działa, wiem po sobie!

Parę lat temu post tego typu byłby dla mnie wielką inspiracją i skarbnicą wiedzy, dlatego dzielę się z Wami własnym doświadczeniem. Choć zdobywanie zleceń nie jest łatwym zadaniem, opłaca się próbować - nie zrażajcie się niepowodzeniami, zwłaszcza na początku. Każdy w końcu kiedyś zaczynał!


Gdzie jeszcze szukacie zleceń?